03/08/2026
Waktu ni terpaling nak keadilan untuk seekor anjing.
Ada tak geng terpaling justice for Rocky ini berkumpul atau bersolidariti seperti ini ketika ada manusia, ya ejak betul betul, MANUSIA dimasukkan ke ICU selepas diserang anjing liar?
Atau masa itu tiada siapa mengaku sebagai tuanpunya anjing kerana takut dikenakan tindakan & menbayar pampasan?
Adakah tiba-tiba mereka mengaku terpaling sayang binatang ini kerana nampak ada peluang untuk menuntut pampasan?
Isu berbeza, skrip yang sama.
Tiba-tiba terpaling nak keadilan TETAPI adakah mereka berkumpul begini menuntut keadilan apabila ada pihak menceroboh tanah orang & buat kuil haram atau mereka berkumpul membela penceroboh?
Masa anggota bomba, Adib mati dibunuh perusuh kuil Seafield, ada mereka berkumpul menuntut keadilan untuk Adib.
Bagaimana dengan keselamatan orang awam? Bagaimana p**a kucing-kucing yang mati diserang anjing?
Janganlah selektif dalam memperjuangkan hak haiwan tetapi terlepas pandang hak haiwan lain serta keselamatan masyarakat.
Selain itu, ramai juga ‘pempengeruh’ yang cuba menangguk di air yang keruh, tangan & lisan terlajak laju dari otak.
Sekali, plot twist. Pecah tembelang rupa-rupanya bukan salah penguatkuasa pun.
Ramai mula buat u-turn menarik balik tuduhan mereka terhadap penguatkuasa yang menjalankan tugas.
Siap tularkan wajah penguatkuasa tersebut & mendoakan dia masuk neraka.
Dahsyat Muslim apologetik & pempengeruh yang mengeruhkan keadaan ni.
Ini belum lagi selain pempengeruh yang menangguk di air yang keruh, ada individu cacat pemikiran menghina Islam & menyalahkan Islam p**a.
Kalau dah benci tu, apa benda pun nak dikaitkan dengan Islam seolah-olah merekalah terpaling suci.
Saya sedang bayangkan kalau Muslim berkumpul begini di depan IPD kerana seekor kucing. Apa akan berlaku?