Dividere

Dividere Dividere is een story telling concept. Via foto's op diverse T-shirts worden bekende en minder beken

Vanochtend vroeg op. De trip door Portugal zit er helaas weer op. Nu lekker naar huis.
01/08/2022

30/07/2022

Wat een dag was dit zeg. Met open jeep naar Sintra. Over de met bomen omringde wegen slingeren we ons omhoog naar Palazzo de Pena. Het sierlijke kasteel pocht met zijn sterke kleuren op de berg. Net boven de laaghangende mistbanken. We deden een rondleiding en daarna liepen door de bossen naar beneden. Het is best aanpoten door al de hoogteverschillen, dus rijden we daarna naar een idyllische plek, we eten onder de bomen, kijkend p de paarden van de manege, een heerlijke Portugese lunch. Met de vinho Verde in de benen gaan we al staande in de jeep offroad naar ‘ Praia da Adraga’ voor een prachtig uitzicht. Daarna zochten we de toeristische route weer op naar ‘Cabi da Roca’, het meest westelijke punt van Europese vasteland. We hebben niets af laten stempelen en keerde terug naar ons hotel in Cascais. In de avond nog genoten van het diner bij Trium. Gewoonweg heerlijk. Desert lieten er voor wat het was om het beste ijstentje van Portugal mee te pakken ‘ Santini’.

29/07/2022

Nog wat foto’s van gisteravond van het mooie Porto. Kan er geen genoeg van krijgen. Vandaag lange trip gereden naar Cascais. Heel anders weer, maar ook prachtig. Na een heerlijke lunch bij Taberna da Praca binnen de muren van onze pausade, wezen diepzeevissen, wat op zich ook weer een hele ervaring is. In de avond de marina weer binnen geslenterd en fantastisch gegeten bij Kbueno. Morgen op naar Sintra.

28/07/2022

Vakantie vroeg uit de veren om aan te sluiten in een lange rij voor de Lello Bookstore. We moesten er heen. Onze puzzel uit de eerste lockdown. Gaaf om het dan in het echt te zien. Hoe je gefopt bent door materialen. Waar wij dachten aan rood fluwelen trappen, was het painted beton. Daarna de blauwe tegeltjes kerk gedaan, gevolgd door een verdiend ontbijt bij Zenith Café. Alle broodjes en zo heerlijk, maar onze kenners waren niet enthousiast over de pancakes. We lieten te dik en te droog achter ons en keken in het museum van de fotografie. Best mooi om al de sensuele zwart/wit foto’s te zien in het oude grove gebouw. Weer verder de stad door even gekoekeloerd bij Majestic. Snel door, gewoon te hoge prijzen voor standaard drankjes. Via een prachtige andere blauwe tegelkerk naar de brug om Gaia te betreden voor de hoofdactiviteit van vandaag. Een mooie grote Port proeverij bij Calem. De rest van de dag wordt hierna iets onduidelijker.

27/07/2022

Avond lekker wezen eten bij Traça. Gaaf restaurant met echte Portugese gerechten. Lekkere wijn erbij ‘Papa Figos’ vernoemd naar een inheems vogeltje. Daarna nog een mooie wandeling door de stad gemaakt met als hoogtepunt het treinstation ‘São Bento’.

Vandaag wijntoer gedaan langs de Douro. Prachtige trip, mooie ‘tastings’ en top groepje met Amerikanen. Ronduit mooie da...

Vandaag wijntoer gedaan langs de Douro. Prachtige trip, mooie ‘tastings’ en top groepje met Amerikanen. Ronduit mooie dag.

26/07/2022

Weer terug in Porto. Wat een stad is dat. Ook zeker de overkant van het water. Overal live muziek en de gaafste plekken om te chillen. We zaten op de rooftop bar van Porte Cruz, heerlijke cocktails en de beat was on. Daarna liepen we de kade van Gaia af en gingen met de gondel terug naar de brug. Zo kwamen we gelukkig wat hoger uit: het avondeten deden we bij ‘Cozinha Cabral’. Heerlijk en relaxed gegeten. Morgen vroeg op om de Douro te bewonderen.

Tussenstop in Aveiro, het Venetië van Portugal. Mooi plaatsje met fantastische geveltjes.

Nog even een rondje gewandeld. Mag niets missen, dus daarom. Morgen via Aveiro naar Porto.
25/07/2022

Het zijn veel verschillende zeer steile wegen die naar de Universiteit van Coimbra leiden. Boven is het wel prachtig , niet in eerste opzicht daar de mooie dingen echt wel verstopt zijn. Leuk is het museum van de wetenschap. Al spelenderwijs kun je veel kennis op doen. De bibliotheek ‘Joanine’ is natuurlijk een ‘must’. Een enorm barokke ruimte vol boeken en goud uit Brazilië. Verder bezochten we nog ‘ the Royal Palace’ en ‘St Michael’s Chapel’. Al met al een gevarieerde ochtend met veel geschiedenis en blauwe tegeltjes. We liepen terug naar benden via de Botanische tuin. Ook zeker de moeite waard. Beneden loop je dan zo naar de rivier waar we de lunch nuttigen bij ‘Italia’. Ook wel weer eens lekker.

What happend the last few days!We genieten nog steeds na van een heerlijk verblijf bij Gerwin en Sylvana van . Je denkt ...
24/07/2022

What happend the last few days!
We genieten nog steeds na van een heerlijk verblijf bij Gerwin en Sylvana van . Je denkt in the middel of nowhere, maar nu weten we dat het het centrum van thuiskomen, rust, ontspannen en warmte is. Je lijkt 3 dagen niets te doen, maar heerlijk met ze in de stad Figueira da Foz wezen eten, 2 keer bij de top tent SAND op ‘Praia da Murtinheira’, wezen beachvolleyballen met Gerwin en de locals. Strand, zwembad, lunch wat een lekker ritme. Daar gaan we nog wel eens vaker heen.

24/07/2022

Na 2 dagen volledige rust nu aangekomen in Coimbra. De universiteitsstad, beloofd morgen een mooie dag te worden, vanavond al een kleine indruk opgedaan. Mooi en vooral levendig door de vele straat artiesten. Zit nu dit te schrijven met het raam open. Beneden wordt ‘No woman no cry’ gespeeld. Heerlijke klanken, vreugde op het terras en een verdwaasde enkeling zet zijn danspasjes. Nee laat morgen maar komen.

21/07/2022

De donderdag bracht ons een brunch in Nazaré. We lopen er na langs de vele kraampjes op de boulevard en het gevoel van massa toerisme beklemt ons. We verlaten de plek om naar het ‘Praia do Norte’ te gaan. We zien een grote groep edelherten onderweg, echt gaaf, daarna lekker kunnen dollen op het prachtige strand met uitzicht op de beroemde klif. Na de gympen te hebben geleegd rijden we naar ons verblijf voor 3 nachten ‘Quinta Bogesi’. Een hartelijk welkom viel ons ten deel en oh wat voelen we er ons gelijk thuis. Het is prachtig, mooie kamers en een heerlijke patio waar we gelijk kunnen bijpraten met Gerwin (Harderwijker) en Sylvana. Gelijk regelde ze een fantastische locatie om te eten en te genieten ‘Sand’, achter de berg aan het strand. Top dagje was het. Nu twee dagen echte rust. Iets van zwembadje, strand of zo.

20/07/2022

In de ochtend de auto opgehaald. Meeste excursies zijn korter van duur, maar eindelijk rijden we de middag in richting Peniche. Een echt surf stadje met de juiste vibe hiervoor. Even over de rotsen langs de branding lopen, wat surfshopjes bezocht en daarna de pier in de haven afgewandeld. Na de lunch richting ons slaapadres in Obidos. Wat een te gek mooi plaatsje is dat. Het Carcassonne van Portugal. We slapen in een heel leuk huisje. Zo één van dat zou ik thuis ook leuk vinden. Maar ja is het praktisch allemaal. De avond bezoeken we kasteel. Wat een wandeling over de stadsmuur. Leuke straatjes en een heerlijk ‘gewoon’ No nonsense restaurant. Obidos echt terug in de tijd. Wat was ik blij met weer eens een Banana Split als toetje. De zon is nu onder en we zitten weer in het huisje met Ginjinha. Een Portugese likeur van kersen. Op naar morgen…

19/07/2022

De dag zit er nog niet op maar de indrukken zijn al teveel voor één verhaal. Eerst na het ontbijt op het dakterras met uitzicht op het Castello, een wandeling door Bairro Alto de oude wijk met kleine straatjes en veel bedrijvigheid. Het is best warm en de verfrissing nemen op het terras van een heel leuk tentje ‘ Café Janis’ . We moeten nog veel lopen dus gebruiken we af en toe een taxi, zie onze sprong naar ‘Belem’. Blijft een prachtig gebouw, maar vooral de wandeling van het monument aan het water naar de oude toren van Belem wordt steeds leuker. De volgende taxi brengt ons naar LX FACTORY. Een gave plek op een oud industrie terrein onder de gave brug. Een plek met veel winkeltjes, kunst galerijen en restaurants. Ruig, onvoorspelbaar en anders. De vele graffiti maakt het nog interessanter. Ik hou er van. Op naar de avond.

Nog even wat staande foto’s van gisteren.

18/07/2022

Dag 2 is ten einde, maar wel één met mooie herinneringen. We hebben een aardige ronde gemaakt langs de kathedralen en het kasteel. Mooie plaatjes, veel vergezichten over de stad. In de avond zijn we naar de andere kant van de rivier gegaan om te eten bij Ponte Final in Almada. Wat een gave plek is dat zeg. Ruig op de kade met uitzicht op de brug en op Lissabon. Op naar morgen …

17/07/2022

Vanavond aangekomen in Lissabon. Gelijk maar eens genoten van de culinaire traktaties. Het was erg levendig op straat en oh Lissabon wat ben je in de avond mooi. We blijven 3 nachten om dan verder rond te trekken door Portugal.

10/07/2022

Vandaag en morgen op de Modefabriek in Amsterdam. Blij met de prachtige stand en collectie. Wordt fijn werken. Fan of Florèz!

Lekkere verkoopdag op de weg gehad met de broeken van Florèz. Toch nog oog gehad voor gave graffiti onderweg.           ...
19/04/2022

Het mooie weer komt er aan. Tijd voor leuke zomerse T-shirts met een verhaal. Zoals deze Hongkong Mix.                  ...
10/04/2022

22/03/2022

Met dit mooie weer ga je gelijk weer aan de tulpen 🌷 denken. Het zal nog wel even duren, maar hier alvast een T-shirt met de tulpen van 2021.

Monte Carlo altijd prachtig. Lekker t-shirt hoor !
17/03/2022

13/03/2022

Zaterdag verscheen het T-shirt Brielle in de winkels. Zag algehele wat positieve reacties op social media. Mijn T-shirt voor het bevrijdingsfestival, 450 jaar ná dato.

10/03/2022

Vanaf zaterdag liggen de de nieuwe t-shirts van Dividere weer in de winkels. Zo ook deze uit Barolo. Heerlijk stoer t-shirt met graffiti en een gaaf geel accent in 1 van de vele straatjes van dit beroemde stadje, waar wijn wordt geleefd.

04/02/2022

Vandaag weer op verkoop met de te gekke broeken van Florèz Collection. Leuk dat iedereen enthousiast is en je op een heerlijke lunch trakteren.

15/12/2021

Voor de kerst thuis of overdag aan tafel in het restaurant. Prachtige velours jurken met foto’s uit Padova (bruin) en Eindhoven ‘Sneaky Eyes’ (zwart). Nu met LAST CHRISTMAS korting van € 119,95 voor € 69,95. Kijk op www.Dividere.nl

14/12/2021

Nog steeds mooi de shirts uit de omgeving van Harderwijk. Kasteel Staverden vol in het winterse ❄️ landschap. De sweater Hulshorst mag er ook zijn in zijn volle herfstpracht 🍂. Nog nog enkele maten verkrijgbaar op www.dividere.nl

17/10/2021

Laatste dag crossen we nog even over het eiland van west naar oost. Eerst doen we Sassari aan, een universiteit stad, waar op zondag weinig te te beleven valt, behalve dan de waanzinnig mooie Duomo. Daarna naar ‘Santa Trinita di Saccargia. Zeer oud en prachtig in het zonlicht. We sluiten. De rit af in Olbia. Heerlijke lunch gehad bij ‘La Carrera Ezza’. Dronken gastheer en vrouw staat heerlijk te koken. Top combinatie.

16/10/2021

Even een lekkere rustdag aan het zwembad. Wel in de ochtend en avond Alghero binnen gelopen. Echt een heerlijk plaatsje waar het lekker bruist van het leven. Vandaag wederom een drankje met sunset gedaan bij de Cult bar. Daarna een fantastische borrelplank besteld bij ons favoriete tentje ‘prosciutteria Sant Miguel’. Ook als je echt lekkere wijnen wil drinken. Onze favo ‘ Nero Ricamo’ van de Cagnulari druif.

Address

Alerts

Be the first to know and let us send you an email when Dividere posts news and promotions. Your email address will not be used for any other purpose, and you can unsubscribe at any time.

Contact The Business

Send a message to Dividere:

Shortcuts

• Address
  • Telephone
  • Alerts
  • Contact The Business
  • Claim ownership or report listing
  • Want your business to be the top-listed Clothing Store?