Faideen Arch Design

Faideen Arch Design Architectural

NAK PAKAI EV KENA FIKIR SEBAIKNYA JANGAN NAK IKUT TREND JE 👍EV ni bukan untuk semua orang.Nampak macam senang..setiap ha...
17/11/2025

NAK PAKAI EV KENA FIKIR SEBAIKNYA JANGAN NAK IKUT TREND JE 👍

EV ni bukan untuk semua orang.

Nampak macam senang..setiap hari balik kerja cucuk plug tunggu esok pagi dah penuh.

Atau

Seminggu sekali pergi stesen charger CPO lepak minum kopi belum habis secawan, tau-tau bateri dah penuh.

Namun realitinya..lain.

Dah hampir setahun aku guna EV dan aku boleh terus terang masih banyak benda belum smooth lagi.

- Paling menyirap bila buka apps nampak semua charger hijau..dah semangat datang..sampai-sampai “charger under maintenance”. Masa tu rasa kenapa la aku guna EV.

- Kalau duduk rumah tinggi, nak charge kereta pun dah macam operasi khas..turun parking, cari port kosong dan harap tak ada yang conquer charger. Kadang rasa macam main “musical chair”, siapa cepat dia dapat charger.

- Nak jalan jauh pulak kena plan macam nak masuk Amazing Race. Kira jarak, cari charger dan doa sempat sampai sebelum bateri tinggal 5%. Kalau tak, standby powerbank besar pun tak guna.

EV ni kalau lifestyle kau jenis “asal boleh”, memang boleh stress.

Jangan sembang kau terrer pasal EV kalau belum pernah rasa bateri tinggal 2%, tapi stesen charger lagi 50km 😆😆😆

Sebenarnya satu je keypoint untuk pengguna EV.. tahap kesabaran kau kena level Maulana.

Kredit : Joe Beshir

Address

Lot PT 16328, Ting. Atas, Batu 1, Jalan Air Putih, Cukai
Kemaman
24000

Opening Hours

Monday 09:00 - 17:00
Tuesday 09:00 - 17:00
Wednesday 09:00 - 17:00
Thursday 09:00 - 17:00
Sunday 09:00 - 17:00

Website

Alerts

Be the first to know and let us send you an email when Faideen Arch Design posts news and promotions. Your email address will not be used for any other purpose, and you can unsubscribe at any time.

Shortcuts

Share