03/09/2026
"Sebelum ni dah 2 ejen cuba… tak lepas.”
Bila client cakap macam ni, ummu faham kenapa dia takut nak berharap lagi tpi bagi ummu, perkara pertama bukan “submit lagi.”
Perkara pertama,KENAPA sebelum ni tak lepas?Sebab kalau puncanya masih sama, kita tak boleh expect result berbeza hanya dengan cuba berkali-kali.
Ummu lebih s**a tengok keseluruhan profile dulu. Klau ummu nmpk belum sesuai, ummu akan explain.
Kalau masih ada ruang untuk dicuba, ummu akan bantu urus sebaik mnkin.
Dan bila proses dah berjalan, jangan tiba-tiba tambah komitmen baru tanpa berbincang termasuk kemudahan kredit sebab perubahan pada profile boleh memberi kesan kepada penilaian pembiayaan.
🏠 Rumah dah lebih 7 tahun?
🏠 Pernah cuba refinance tapi tak menjadi?
📩 Roger je Ummu.